'de beste zorg bieden bij repatriëringen'
Dat is waar wij voor gaan!
Internationaal reizen met patiënten is vaak complex en kent risico’s. Wij hanteren hoge kwaliteit-standaarden en onze mensen zijn competent, betrokken, bevlogen en beschikken over ruime ervaring. Medische zorg en repatriëringen zijn bij ons in goede handen.
CoördinatieOnze verpleegkundig 'centralisten' coördineren de aanvragen. Zij maken vooraf een beoordeling van alle aspecten van de uitvoering en overleggen waar nodig met opdrachtgever, patiënt, behandelend arts en ontvangend arts en onze eigen artsen.
UitvoeringNa 'groen licht' vangt het vervoer aan en gaat onze bemanning op pad. Patiënt wordt bezocht en verder op de reis voorbereid door onze zorgprofessional. Tijdens de repatriëring vindt er registratie plaats door onze zorgprofessional via onze interne en veilige APP.
EvaluatieNaast bovenstaande registratie ontvangt een patiënt een vragenlijst / enquête van ons welke betrekking heeft op het vervoer. Resultaten en trends hierin worden geanalyseerd en gebruikt ter verbetering van onze dienstverlening.
Al meer dan 30 jaar vervoeren wij patiënten. Wij weten wat er nodig is!
Onze wereld heeft meer bomen nodig, wij zijn daarom partner van Trees for All.
Medisch managersSinds 2002 is Prof. Dr. B.J.M. (Nardo) van der Meer onze Medisch Manager. Hij is samen met de directeur verantwoordelijk voor het medisch-inhoudelijk beleid, waaronder bekwaamheidsbeleid en inzetcriteria tav vervoer.
Dr. van der Meer is cardioanesthesioloog- intensivist en heeft ruime ervaring in medische advisering bij het uitvoering van medische repatriëringen. Momenteel is hij tevens werkzaam als bestuursvoorzitter van het Catharina Ziekenhuis Eindhoven.
Onze medisch adviseurs voor repatrieringsadviezen en medische beoordelingen zijn:
Dr. J.E. Kal, anesthesioloog
Dr. E. Dubois, cardioloog
Kernwaarden waar wij voor staan:Samenwerking:
Wij werken binnen en buiten de organisatie op een plezierige en constructieve wijze met elkaar samen. Openheid en respect voor de opdrachtgever, patiënt/cliënt of gesprekspartner zijn hierbij de belangrijkste waarden, waarbinnen samenwerkingsafspraken tot stand kunnen komen.
Deskundigheid:
Wij stellen hoge eisen aan de kwaliteit van onze dienstverlening; onze medewerkers beschikken over een brede en aantoonbare expertise op hun vakgebied en onderhouden hun bekwaamheid en vakkundigheid door periodieke (interne) scholingsactiviteiten.
Betrokkenheid:
Sociale benadering en -houding van onze medewerkers maakt ons betrokken bij patient/client en opdrachtgever. Het ervaren van comfort door patiënten/cliënten is ons doel!
Maatschappelijk verantwoord:Medex is een inclusieve werkgever en biedt werkgelegenheid aan werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt en een arbeidsbeperking. Verschillen tussen mensen zien wij als uitdaging en wij zetten deze om in een meerwaarde in ons bedrijf. Milieu, social return en governance zijn onderdeel van onze bedrijfsdoelstellingen.
Wij zijn aangesloten bij OMAR, overlegorgaan medisch adviseurs repatriëringsorganisaties:
website OMAR